2007-03-17

En stemme fra Harbin (Voice from Harbin)


This a cri-de-couer from a chinese refugee in Denmark. He´s angry and sad that Århus town will be "partnered" with Harbin. He states the obvious, and in accordance with my life-long observation of the communist religion: it´s organized thievery! And he goes further - he presents evidence that the hospitals in the city harvest (unvoluntary, of course!) organs from Falun Gong prisoners. And this is the city we should be PARTNERS with!

Strong words!


En stemme fra Harbin

Af Yang Guang, Vesterbrogade 130 B, 2., København V
Århus borgmester, Nicolai Wammen, mener ikke, der foregår tortur og organhøst i Århus venskabsby Harbin. Han tager fejl, siger Yang Guang.

MIT NAVN er Yang Guang, og jeg er født og opvokset i Harbin i Kina. Nu lever jeg i eksil i Danmark et land, der har taget godt imod mig.

De seneste dage har der været flere artikler i aviserne om min hjemby i Kina og dens venskabsforhold med Århus. Specielt har jeg mærket mig udenrigsministerens og borgmesteren i Århus udtalelser om, at tortur og organhøst ikke foregår i Harbin. De tager fejl.

Jeg har tidligere skrevet til udenrigsministeren og borgmesteren i Århus om Harbin, en by, der styres af Kinas Kommunistiske Parti. Det var med tungt hjerte, jeg læste deres udtalelser i aviserne om Harbin, min fødeby. For mig at se tager danske politikere nu endnu et skridt nærmere det kinesiske kommunistpartis embedsmænd og deres manglende vilje til at skille ret fra vrang og sandhed fra løgn.

Hvordan kan indbyggerne i et frit og demokratisk land ønske at være venner med en klike af banditter og røvere, for hvem korruption og snyd er lige så naturligt som at spise og sove? Venner, der stjæler, myrder, begår indbrud i privates hjem og mænger sig med prostituerede på folkets regning?

Venner med gangstere

Jeg har vanskeligt ved at tro, at borgerne i Århus og Danmark virkelig ønsker at kalde sig venner af de tyranniske gangstere, kommunistpartiet i Kina nu engang er.

Angående organhøst har selv det kommunistiske Kinas sundhedsminister offentligt indrømmet, at organer høstes fra levende fanger. En nær ven af mig har en fremtrædende administrativ stilling i Harbin by. Under Kulturrevolutionen blev vi begge anholdt som anti-revolutionære og tilbragte over 10 år i fængsel. I dag er han leder af en af sundhedsvæsenets afdelinger i Harbin.

Har tjent på organ-høst

Efter at anklagerne om organhøst på Falun Gong-udøvere i Kina blev rapporteret i medierne, kontaktede jeg ham for at forhøre mig om, hvordan forholdene er i Harbin. Han fortalte mig over telefon, at sundhedsvæsenet i Harbin den sidste tid havde tjent rigtig mange penge på organhøst fra Falun Gong-udøvere. Han fortalte, at ved mindst et ledende medicinsk institut er professoraterne, stipendierne og bonuserne betalt af den ulovlige indtægt fra organhøst på levende Falun Gong-udøvere.

Da der allerede eksisterer et bjerg af beviser for tortur og organhøst, kan jeg ikke forstå, hvad mere udenrigsministeren og borgmesteren forlanger. Men hvis de virkelig behøver mere, har jeg et forslag:

Hvis de virkelig har et godt venskab med Harbin i Kina, kunne de så overtale kommuniststyret i Kina til at lade mig besøge min søster og min niece i Harbin, som jeg ikke har set i tyve år? Hvis de kan garantere, at jeg ikke bliver arresteret eller myrdet, så vil jeg komme tilbage med beviser, inden ti dage er gået. Men hvis det kommunistiske Kina ikke ønsker besøg af mig, eller jeg ikke kommer tilbage til Danmark, vil de så revurdere venskabsforholdet til Harbin? Kan jeg ofre mig for jeres samvittighed?

Uskyldige liv

Kinas Kommunistparti har taget livet af mere end 100 millioner uskyldige mennesker, siden det overtog magten i Kina i 1949. Det har aldrig stoppet med at dræbe ikke kun Falun Gong-udøvere, men også utallige kinesiske akademikere, tidligere officerer fra Kuomintang-regeringen og almindelige, gode mennesker er blevet dræbt.

Dette er almenviden. Hvorfor ignoreres beviserne, der stabler sig op som gigantiske bjerge, og hvorfor insisterer man på at have et så tæt forhold til Kinas Kommunistparti? Er årsagerne af en sådan natur, at man ikke kan tale offentligt om det?

Vil kræve retsopgør

Måske var det på tide, at der blev arrangeret et møde, hvor også kinesere blev hørt. Vel at mærke de kinesere, der arbejder for et frit Kina, ikke et totalitært Kina. Uanset hvad er det vigtigt at huske, at når kommunistdiktaturet i Kina falder, vil det kinesiske folk kræve et stort retsopgør ligesom det, vi så efter Nazitysklands fald. De, som har støttet kommunistpartiets ondskab og forbrydelser, vil lede længe efter undskyldninger.

No comments: